دانلود ارزانی ها

فروشگاه دانشجو

دانلود ارزانی ها

فروشگاه دانشجو

دانلود تحقیق اثر هارمونیک ها و پدیده تشدید (رزونانس)

هارمونیک پدیده‌ای ناخواسته و تحمیلی بر سیستم برق رسانی، ناشی از حضور بارهای غیرخطی در شبکه
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
تحقیق اثر هارمونیک ها و پدیده تشدید (رزونانس)

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

در سالهای نه چندان دور (1335) همه واحدهای مسکونی و تجاری در شهر تهران از برق استفاده نمی‌کردند، تامین روشنایی حتی در خیابان‌های اصلی با استفاده از شبکه هوایی با بکارگیری از انواع تیرهای سیمانی و چراغهای پهن تاب مجهز به لامپهای رشته‌ای 60 وات انجام می‌شد، تولید برق و مسئولیت توزیع آن در سطح شهر به صورت محله به محله توسط بخشهای خصوصی به عنوان نمونه: برق شوش- برق فروزان- برق شهرداری و ... صورت می‌گرفت. لوازم برقی منازل و واحدهای کسبی صرفا در جهت تامین روشنایی با بکارگیری از لامپهای 60 وات، حداکثر w100 رشته‌ای انجام می‌شد و تعداد محدودی از مشترکین از رادیولامپی استفاده می‌کردند و میزان مصرف متوسط برق ماهیانه منازل با احتساب هر کیلووات ساعت 3 تا 5/3 ریال، حداکثر k.w.h 50 بود.
بار راکتیو و کاربرد خازن در این رابطه قبل از ورود انواع لوازم برقی شامل: پنکه- یخچال- کولر ... ، .... ، ....
در جمع لوازم مصرفی مشترکین هرگز مطرح نبوده، امکان دارد قدرت راکتیو در آن زمان صرفاً به عنوان واحد درسی در دانشکده‌های مهندسی منظور شده باشد.
همزمان با بوجود آمدن تسهیلات جهت امکان استفاده همگانی از انرژی برق، با رشد سریع مشترکین و ورود انواع تجهیزات موتوری در جمع لوازم مصرف‌کنندگان برق مشتمل بر: چیلر- کولر- فریزر- یخچال- جاروبرقی- لباس‌شویی و انواع دیگر لوازم خانگی موتوردار و تجهیزات ذوب فلزات و لوازم موتوری در واحدهای صنعتی، ...، ... مصرف و نیاز به قدرت راکتیو توسط مشترکین را به صورت معضلی بزرگ برای شرکتهای برق منطقه‌ای، خصوصا نیروگاه‌ها مطرح کرده و در این رابطه ضمن نصب کنتورهای راکتیو برای مشترکین و نیز بکارگیری از انواع خازنها و حتی S.V.C در شبکه‌های برق‌رسانی با این حال همچنان مصرف قدرت راکتیو توسط مشترکین به صورت مشکلی اساسی در صنعت برق کشور قابل طرح است.
در حال حاضر با ورود انواع وسایل الکترونیکی در جمع لوازم مصرفی مشترکین و توسعه روزافزون عناصر نیمه‌هادی و کاربرد آن در تجهیزات الکترونیکی، به صورتی که استفاده از انواع تلویزیون – کامپیوتر، ... ، .... در کلیه منازل مسکونی و حتی در واحدهای تجاری و اداری قابل رویت بوده از طرفی تجهیزات حفاظتی شبکه‌ها شامل رله‌ها تماما از حالت مکانیکی به الکترونیکی تبدیل شده‌اند و در آینده نه چندان دور استفاده از لوازم الکترونیکی رشد بیشتری خواهد یافت.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.